Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.276 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Nieuwsberichten

Persberichten | Columns | Gastbloggers  | 

Gefeliciteerd Facebook!

Dinsdag 4 februari 2014 - Sanne Hofman

Vandaag viert Facebook zijn tiende verjaardag. Het is alweer tien jaar geleden dat Mark Zuckerberg het sociale netwerk oprichtte. Het heette toen nog ‘The Facebook’ en was opgericht voor studenten van de Harvard universiteit in Amerika met als doel om makkelijk contact met elkaar te maken.

Als snel volgden, na de Harvard universiteit, meerdere universiteiten die zich aanmeldden voor de site. De naam veranderde naar ‘Facebook’ en vanaf 2006 was het sociale netwerk voor iedereen toegankelijk. Sindsdien is Facebook uitgegroeid tot een onlosmakelijk deel van ons leven. Vandaag de dag maken wereldwijd zo’n 757 miljoen mensen actief gebruik van Facebook.


Het geheim


Wat is het geheim voor het grote succes van Facebook? Volgens Jeroen Mirck is dat het gluren. Mensen zijn nieuwsgierig en willen alles van elkaar weten. Ook vinden sommige mensen het leuk om zich te laten begluren. “Mensen laten meestal de leukste kanten van hun leven zien. Het leven dat zij op Facebook zetten is altijd net even 20% leuker dan in het echt.” aldus Mirck.


Wat Facebook dus eigenlijk inhoudt voor jongeren is andere mensen bekijken en jezelf presenteren. Het is dé manier om je imago te vestigen. Je kunt immers zelf de foto’s uitkiezen die je op je profiel zet. Voor oudere gebruikers heeft Facebook een ander doel. Voor hen is het de kans om contacten te onderhouden met anderen.


Concurrentie


Toch heeft Facebook de laatste tijd steeds meer last van concurrentie. Op het gebied van social media verschijnen steeds meer netwerken. De grootste concurrenten voor Facebook zijn onder andere Instagram, Whatsapp, Snapchat, Pinterest en Tinder. In ‘internetland’ heeft eigenlijk elk concept een beperkte houdbaarheid. Het is wachten tot Facebook de dupe wordt van een volgende hype.


Bron: AD
 


Bookmark dit artikel:
| Feed bekijken | Toon alle