Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.116 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Nieuwsberichten

Persberichten | Columns | Gastbloggers  | 

Gezond leven tijdens een stageperiode

Woensdag 21 december 2016 - Gast

Wanneer je een stage gaat lopen bij een onderneming zal je merken dat er veel tijd in het werk gaat zitten en dat andere zaken veel minder aandacht krijgen. Zo zal er in sommige gevallen ook minder verantwoord worden omgesprongen met een gezonde levensstijl. Om dit op een goede manier te blijven doen zijn er een aantal zaken waar je op moet letten. Wij hopen je voldoende te informeren over het behouden van een gezonde levensstijl tijdens een (lange) stageperiode.

Eetpatroon aanpassen

Tijdens het lopen van een stage zal je merken dat het eten op een verstandige manier er steeds meer bij in gaat schieten. Zo zullen de gewoonlijke eetpatronen worden geschonden en zal je meegaan in het eetgedrag van collega’s.

Wij raden je aan om vast te houden aan een eetschema, welke je eventueel in samenspraak met een diŰtist kunt samenstellen. Zorg ervoor dat dit schema ook past bij de werkzaamheden en de intensiteit van de stage. Zo moet je letten op warme maaltijden en wanneer deze gegeten worden. Is er een vaste pauze en heb je een magnetron tot je beschikking? Dan moet je hier natuurlijk dankbaar gebruik van maken. Je doet er goed aan om vooraf het eten klaar te maken zodat je het tijdens een stagedag alleen nog maar hoeft op te warmen.

Na een zware stagedag

Uitgeteld na een stage? Geen energie om jezelf aan te zetten om naar de sportschool te gaan? Dan zal een pre workout shake je kunnen helpen om weer de nodige energie te krijgen. Deze shakes zitten vol met cafe´ne en andere stoffen die je nodig zal hebben tijdens het sporten. Je zal dus een energie boost krijgen, maar ook je kracht zal iets toenemen. Bijvoorbeeld tijdens bankdrukken kan je een aantal kilo meer pakken en ook met andere oefenen zal je merken dat je meer gewicht aan kan.

Zorg ervoor dat je 2 Ó 3 vaste sportschooldagen behoudt en dat het in je ritme komt. Op deze manier weet je aan het begin van de dag dat je naar de sportschool gaat in de avond en dan is het gemakkelijker om jezelf te motiveren.