Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.256 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Nieuwsberichten

Persberichten | Columns | Gastbloggers  | 

Treinreizigers zorgen voor gevaarlijke situaties

Maandag 6 juni 2016 - Gianna

Toch nog even snel tussen de treindeuren doorglippen na het fluitsignaal? Treinreizigers zorgen vaak voor gevaarlijke situaties. Naast het feit dat het gevaarlijk is, zorgt het ook voor veel vertragingen.

Het fluitsignaal van de conducteur geeft aan dat de trein gaat vertrekken en de deuren gaan sluiten. Toch willen veel reizigers de trein nog halen en glippen snel tussen de deuren door. Vaak gaat dit goed, maar toch is het heel gevaarlijk.

Van de conducteurs ziet 43% dagelijks gevaarlijke situaties die ontstaan door laatkomers. Zo zag hoofdconducteur Xander Philips een keer een man met zijn been klem zitten tussen de deuren. De man wilde zelf wachten tot het volgende station, maar dankzij ingrijpen van de conducteur is dit niet gebeurd. De man had zijn been kunnen verliezen door uitstekende obstakels.

Ook heeft hij verhalen gehoord over mensen die zelfs hun kinderenwagen tussen de deuren gooien om de trein te kunnen halen. Dit zijn dan nog verhalen van mensen die al in de trein stonden, maar je kan ook knel komen te zitten terwijl je nog op het perron staat. Dit is heel gevaarlijk, want de deuren voelen geen weerstand en zullen dan ook niet openen.

Vaak worden ernstige ongelukken voorkomen door oplettende conducteurs. Hierdoor lopen treinen veel dagelijks vertragingen op, omdat de deuren niet kunnen worden gesloten. De NS is daarom een social media actie begonnen met de hashtag #treinhalen. Reizigers worden door middel van deze actie erop gewezen dat je na het fluitsignaal niet meer moet instappen.

 

Bron: ad.nl


Bookmark dit artikel:
| Feed bekijken | Toon alle