Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.285 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Nieuwsberichten

Persberichten | Columns | Gastbloggers  | 

Zat je in een overvolle trein? Reiskosten terug!

Donderdag 25 februari 2016 - Gianna

Als je als reiziger last hebt gehad van overvolle treinen van de NS, moet je een groot deel van de reiskosten terug krijgen. Althans dat is wat de ConsumentenClaim eist namens 8500 reizigers.

In de eis staat dat de reizigers minstens 50 procent van hun reiskosten terug moeten krijgen zolang er nog steeds overvolle treinen rijden. Dit laat Stef Smit weten, de directeur van ConsumentenClaim. Het zou hierbij gaan om reizigers die vanaf september 2015 te maken hebben gehad van overvolle treinen.

De reden van de eis gaat om het feit dat de NS in 2014 al wist dat er een tekort aan treinen zou zijn van 2015 tot en met 2017. Desondanks heeft NS te weinig maatregelen getroffen om dit probleem op te lossen en het tekort op te vangen.

NS heeft laten weten niet in te gaan op de eis om een groot deel van de reiskosten te vergoeden. Ze bieden namelijk een vervoersplaats en geen zitplaats. Daarnaast proberen ze er ook van alles aan te doen om een zo goed mogelijke reis te bieden aan de reizigers. Voorbeelden die ze hiervoor noemen zijn het inzetten van spitsbussen, het ombouwen van 1e-klas naar 2e-klas plaatsen en het bestellen van nieuwe treinen.

NS wilt wel in gesprek gaan met ConsumentenClaim, mocht dit gesprek geen uitkomst bieden dan stapt de ConsumentenClaim naar de rechter.

 

Bron: nu.nl


Bookmark dit artikel:
| Feed bekijken | Toon alle