Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.276 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Uitdagende commerciële stage VOD & TV in Hilversum


Solliciteer direct »

Stage gegevens

Locatie(s) : Hilversum
Branche : Overige
Land : Nederland
Geplaatst op : Dinsdag 29 november 2016
Soort werk : » Communicatie / Marketing / Reclame / PR
» Commercieel / Verkoop
   

Omschrijving stageplaats

Altijd al willen weten hoe films en series aan tv verkocht worden of hoe ze op alle vod platforms zoals Netflix, Pathe Thuis en Videoland terecht komen? Kom dan ons sales en marketing team van vod en tv versterken!

Omschrijving stageplaats

Vanuit een prachtig kantoor in hartje Hilversum brengen wij lokaal en internationaal aangekochte speelfilms en tv-series op de Nederlandse en Belgische markt. Onze catalogus liegt er niet om; Nederlandse films en series als Homies, Hartenstraat en Penoza, Britse series als Luther en Call the Midwife, Amerikaanse speelfilms en bekende kinderseries als Thomas de Stoomlocomotief en Hello Kitty behoren allemaal tot ons pakket. Al deze films en series moeten op een weloverwogen manier in de markt worden gezet. Dit wil zeggen dat ze verkocht moeten worden aan alle tv en vod platforms in Nederland en Belgie.

Functieomschrijving:

Vanaf het moment dat een film of serie gereed is voor verkoop is het salesteam verantwoordelijk voor het in de markt zetten van het product. Als stagiair help je ons met het uitzetten van de materialen naar de platforms en de sales en marketing activiteiten voor deze producten.  Daarnaast ben je bezig met PR en free publicity voor deze producten. Daarbij denk je steeds zowel vanuit de consument als vanuit onze klant: de vod platforms of het tv station. Ook interne communicatie is belangrijk: je  zorgt ervoor dat ook alle collega’s zo goed mogelijk op de hoogte zijn van de nieuwe releases.  Zo werk je nauw samen met de collega’s van de product en bioscoop afdeling.

Vereisten

 

Profiel: 3e of 4e jaars HBO student Media & Entertainment Management / edia, Marketing & Publishing / Commerciële economie / Media Informatie Communicatie / Grafisch Intermediair / etc.

We zoeken een creatief, stressbestendig en punctueel persoon met affiniteit voor ons product. Je kunt zelfstandig en planmatig werken en bent je bewust van het belang van deadlines. Je hebt een goede kennis van Nederlands en Engels in woord en geschrift. Ervaring met Adobe-programma’s zoals Photoshop is een pré.

   

Trefwoorden

marketing  online marketing  pr acties  productmanagement  vod  digitaal  media  social media marketeer  traffic  marketing communicatie  online communicatie  films  tv series  tv-series  sales en marketing  
   
Minimaal opleidingsniveau: HBO
Studierichting(en): » Bedrijfskunde | Algemene Economie | Management | Marketing | » Communicatie | Reclame | Personeel en Organisatie | » Informatica | Computerkunde | Grafische Vormgeving |
Stageperiode: 6 maanden
Stagevergoeding: in overleg
Startdatum: 1 februari 2017
Soort stage:
» Meeloopstage
Rijbewijs noodzakelijk: nee
   
Solliciteer direct »
   

Bedrijfsprofiel

 
Bedrijfsprofiel:

Wij zijn een full-service mediabedrijf dat entertainmentcontent produceert, creëert en distribueert voor de totale markt, zowel B2B als voor consumenten.
De entertainment tak brengt lokaal en internationaal aangekochte speelfilms en tv-series op de Nederlandse en Belgische markt. Onze dvd- en blu-ray catalogus liegt er niet om; Nederlandse series als Penoza en Overspel, BBC-series als Silent Witness en Waking the Dead, natuurdocumentaires van National Geographic en de welbekende bioscoopfilms Hartenstraat. Het ontwerpbureau geeft off- en online vorm aan die campagne. Concreet houdt dit in dat wij beeldtaal creëren, maar ook onlinestrategieën ontwikkelen. Bij Formats worden familiespellen gemaakt, voor een brede doelgroep. Dit doen wij met bekende licenties als Wie Is De Mol en Expeditie Robinson, maar ook ontwikkelen wij nieuwe spellen als 1 Minute en Boer’n Bluf. De kids-tak staat bekend om zijn kwalitatieve kinderproducten. Een sterke en brede catalogus met 130 films en tv-series, en daarvan afgeleide doeboeken, spellen en cd’s. Daarnaast hebben we meerdere productiebedrijven en treden we op als (co)producent van Nederlandse speelfilms en ontwikkelen wij TV formats. Het eerste project, de romantische komedie Hartenstraat, was al gelijk een groot succes en ontving een binnen één week de Gouden Film status en trok in totaal 400.000 bezoekers. De handelsonderneming bedenkt, maakt en vermarkt trendartikelen voor de speelgoed- en huishoudelijke markt. Een tv zender is de nieuwste toevoeging tot de groep.
Wij zijn een ondernemende, nuchtere club, die handelt vanuit een realistisch beeld om voor alle partijen een winsituatie te creëren. Wij zijn goed in vorm, maar uiteindelijk gaat het om de inhoud die wij te bieden hebben.
   
Plaats: Hilversum - Waar ligt dit?
   
| Feed bekijken | Toon alle

Nieuwe vacatures in je mail?

Dagelijks een overzicht ontvangen met
de nieuwste vergelijkbare vacatures?

E-mail: