Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.285 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Stage Physics modeling in a Game-engine in Delft of Vlaardingen


Solliciteer direct »

Stage gegevens

Locatie(s) : Delft of Vlaardingen
Branche : Automatisering | ICT | eCommerce
Land : Nederland
Geplaatst op : Vrijdag 11 november 2016
Soort werk : » ICT
   

Omschrijving stageplaats

The offshore industry is continuously pushing engineering to its limits. Every subsequent project typically needs to be larger, heavier, faster or deeper than the previous. These are high cost, high stakes and high risk projects.

We provide the control systems for customer critical processes such as pipe lay equipment, dredging, stone dumping and crew transfer systems. Simulations are used to mitigate the risk of projects that push the limits of what is known or possible. These simulations are used to validate the concept, debug the software and allow our customers to train their operators long before anything is tried in reality.

 

Unity3D is a game engine that forms the basis of most simulators. It has extensive build-in physics functionality such as rigid body dynamics, collision detection, friction models etc. However these physics models are designed for performance, not accuracy. For some purposes these models are sufficient, for other purposes better accuracy is required.

 

Assignment

-          Compare the accuracy of simulating a simple dynamic system within Unity3D and Simulink

-          Identify what the strengths and weaknesses are of Unity3D physics and provide recommendations.

Vereisten

 

Your baggage:

Education: HBO / University

-       Computer Science

-       Physics

-       Electrical Engineering

-       Mathematics

-       Mechanical Engineering

Affinity with:

-       Gaming

-       Software engineering

-       Physics

   

Trefwoorden

gaming  software engineering  physics  computer science  mathematics  mechanical engineering  
   
Minimaal opleidingsniveau: HBO
Studierichting(en): » Techniek | Technische Wetenschappen | Logistiek | » Informatica | Computerkunde | Grafische Vormgeving | » Wiskunde | Econometrie |
Stageperiode: 6 maanden
Stagevergoeding: hoger dan € 400
Startdatum: per direct
Soort stage:
» Meeloopstage
» Afstudeerstage
» Onderzoekstage
» Traineeship
Rijbewijs noodzakelijk: nee
   
Solliciteer direct »
   

Bedrijfsprofiel

 
Hoogwaardige techniek en innovatie staan bij ons centraal. Wij zijn een financieel gezond en groeiend bedrijf met circa 140 medewerkers. Wij zijn gevestigd in Vlaardingen en vormen een zelfstandig onderdeel van een beursgenoteerde onderneming.

Een prettige werksfeer en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en inbreng, dat bieden wij. Niet voor niets zijn we al 5 jaar op rij gekozen tot ‘Topwerkgever’. Kwaliteit, flexibiliteit en een no-nonsense mentaliteit typeren onze mensen.
   
Plaats: Vlaardingen - Waar ligt dit?
   
| Feed bekijken | Toon alle

Nieuwe vacatures in je mail?

Dagelijks een overzicht ontvangen met
de nieuwste vergelijkbare vacatures?

E-mail: