Op Stagemotor.nl kun je direct zoeken in 1.118 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau. Vind snel je ideale stage of afstudeeropdracht en solliciteer direct online!

Welkom bezoeker, heb je al een profiel op Stagemotor.nl? Klik hier om in te loggen. Heb je nog geen profiel? Klik hier om je aan te melden! Bent u werkgever? Klik dan hier!

Stagiair(e) Digital Marketing in Ypenburg

28 juni 2017
Geplaatst:
Solliciteer direct »

Stage gegevens

Locatie(s): » Ypenburg
Soort werk: » Communicatie / Marketing / Reclame / PR
Branche: » Toerisme
Type stage:
»  Meeloopstage
Stagevergoeding: » 300
Land: » Nederland
   

Omschrijving stage

Voor het hoofdkantoor zijn wij per september 2017 voor minimaal 5 maanden op zoek naar een:

Stagiair(e) Digital Marketing

Wij zijn verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zetten wij Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Voor de wereldwijde promotie van Nederland zijn wij actief in Europa, (Zuid-)Amerika en Azie. Op het hoofdkantoor in Den Haag (40 medewerkers) wordt de marketingstrategie voor Holland bepaald en worden campagnes ontwikkeld. De NBTC-vestigingen in de diverse landen zijn verantwoordelijk voor de lokale marktbewerking en uitvoering van de marketingcampagnes. 

 

De afdeling Digitale Marketing is een eigenzinnige afdeling die de hele dag denkt vanuit de behoefte van de buitenlandse bezoekers op de Holland-kanalen. We proberen hun behoefte te identificeren en ze te verleiden om hun vakantie naar Nederland te boeken. We weten al veel van de buitenlandse bezoekers, zoals de gebruikte zoekwoorden. Daarnaast hebben we ook hun koopstijlen in kaart gebracht en segmenteren ze real time. Hierdoor kunnen we jaarlijks meer dan acht miljoen buitenlandse bezoekers heel specifiek van informatie voorzien en stimuleren we daarmee hun bezoek aan Nederland.

Voor onze vijftien meertalige websites werken we met een content database van ongeveer 1250 bronartikelen die dynamisch in context tot elkaar getoond worden. Dit doen we door deze artikelen te taggen met termen uit de taxonomie. Dit laatste is voor het laatst in 2011 goed onder de loep genomen en hier willen we in 2017 weer eens goed naar kijken. Ook omdat we onze navigatiestructuur willen veranderen en hier weloverwogen beslissingen in willen nemen.

Stage-inhoud

Tijdens de stage werk je mee aan het verbeteren van de website op het gebied van:

  • SEO
  • Hoe worden we goed gevonden in Google?
    • Over welke onderwerpen kunnen we nog meer en beter schrijven?
  • Boekingen
    • Hoe zorgen we dat ons boekbare aanbod nog beter wordt uitgelicht?
    • Hoe krijgen we het conversiepercentage hiervan omhoog?
  • Inzichten
    • Wat zien we in Google Analytics gebeuren en wat voor actie kunnen we hierop ondernemen?
    • Hoe richten we onze rapportages in?
  • Content
    • Welke pagina's moeten we verbeteren?
    • Hoe zorgen we dat onze bezoekers meer pagina's bekijken en vaker terug komen?
  • Campagnes
  • Waar zie je optimalisatie mogelijkheden bij het inrichten van campagnes op holland.com?
  • Welke inzichten halen we voorgaande campagnes en hoe vertalen we dat naar nieuw in te richten campagnes?
  • Welke onsite segmentatie en targeting richten we in?
  • Hoe kunnen we de campagne rapportage nog beter vormgeven en welke inzichten willen we hierin hebben staan?
Wij bieden jou:
  • Een uitdagende en leerzame stage
  • Veel kansen om hier jouw eigen invulling aan te geven
  • De kans om het leukste product van Nederland te vermarkten
  • Onderdeel te worden van een leuk team waar de medewerkers vooroplopen in hun specialismen
   

Vereisten

 
Stage-eisen
  • Je zit in de laatste fase van je universitaire of HBO-studie
  • Je hebt affiniteit met online marketing en de snelle ontwikkelingen op dit gebied
  • Je bent creatief
  • Je werkt gedetailleerd
  • Je hebt ervaring met het analyseren van data en kunt goed verbanden leggen
  • Je bent erg handig met Excel
  • Je bent voor minimaal vijf maanden beschikbaar
Stage arbeidsvoorwaarden

Je ontvangt een vergoeding van 300,- bruto per maand op basis van een fulltime werkweek. De werktijden zijn 8,5 uur per dag, waarin een half uur pauze is opgenomen. Dus bijvoorbeeld van 08.30 tot 17.00. Daarnaast kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding, indien je niet in het bezit bent van een studentenabonnement (ov) op het openbaar vervoer. Hieronder vallen ook eventuele periodes waarin er geen gebruik van kan worden gemaakt. Bovendien heb je recht op twee verlofdagen per maand. Tevens bieden wij jou een inspirerende werkomgeving op ons hoofdkantoor in Den Haag (vlakbij station Ypenburg).

   

Trefwoorden

digitale marketing  digitale communicatie  digital marketing  
   
Minimaal opleidingsniveau: » HBO
Studierichting(en): » Communicatie | Reclame | Personeel en Organisatie
» Juridisch | Rechten en Bestuurswetenschappen
Stageperiode: » 5 maanden
Startdatum: » Begin september 2017
Rijbewijs noodzakelijk: » Nee


Solliciteer direct »
   

Bedrijfsprofiel

 

Wij zijn verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zetten wij op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Voor de wereldwijde promotie van Nederland zijn wij actief in Europa, Amerika en Azie. Op het hoofdkantoor in Den Haag (40 medewerkers) wordt de marketingstrategie voor Holland bepaald en worden campagnes ontwikkeld. Onze vestigingen in de diverse landen zijn verantwoordelijk voor de lokale marktbewerking en uitvoering van de marketingcampagnes.






Dagelijks vergelijkbare vacatures in je mailbox ontvangen?

E-mail:
Voor welke plaats wil je vacatures ontvangen?
Wat voor soort vacatures zoek je?

Kandidaat:
Meld je gratis aan!
Werkgever:
Plaats gratis uw stage


Voer je e-mailadres in om door te gaan met solliciteren:

E-mail:
Doorgaan met solliciteren »

Wanneer je doorgaat met solliciteren ga je akkoord met de algemene
voorwaarden
van Stagemotor en stem je in met ons privacybeleid.