1.035 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau.



Stage Zeer brede B2C-B2B-SMM Online Marketing uitdaging in Utrecht

6 april 2018
Geplaatst:
Solliciteer direct »

Stagegegevens

Locatie(s): Utrecht
Soort werk: Communicatie / Marketing / Reclame / PR
Branche: Retail | Groothandel
Type stage:
Meeloopstage
Afstudeerstage
Onderzoekstage
Stagevergoeding: € 300
Land: Nederland

Omschrijving stage

Een stage waar jij de kans krijgt om de kennis die je de afgelopen jaren hebt opgedaan toe te passen in de praktijk. Dat is een stage bij ons! Je krijgt taken die binnen je opleidingsveld en interesse passen. Je krijgt je eigen verantwoordelijkheden en wordt vanaf het begin goed begeleidt. We zorgen er dan ook samen voor dat jij je competenties binnen je stageperiode kunt behalen. Want dat is immers de reden waarom jij stageloopt!

Ons bedrijf is een gespecialiseerde groothandel in kampeer, caravanaccessoires en sfeerverwarmingsproducten. Vanuit een modern eigen magazijn in De Meern (Utrecht), worden dagelijks toonaangevende retailorganisaties en vakhandelaren in de gehele Benelux beleverd. 

Misschien denk je; een groothandel in kampeer, caravanaccessoires en sfeerverwarmingsproducten? Is dat geen stoffig bedrijf met weinig uitdaging? Nee, we bieden meer afwisseling, uitdaging en vrijheid dan menig hippe marketingbureau ergens aan de grachtengordel in Amsterdam. Zo bestaan je marketingactiviteiten niet alleen uit het bijhouden van een Adwords campagne, maar ben je medeverantwoordelijk voor alle online-communicatie uitingen. Denk aan het schrijven van commerciële teksten voor de website, het onderhouden van onze social media platformen, het opstellen van nieuwsbrieven, contact hebben met stakeholders en het beheren van marketingcampagnes. Ons team bestaat uit een jong en gedreven team met veel ruimte voor verantwoordelijkheid. We leren met vallen en opstaan en juist daarom is dit een plek waar je veel kunt leren. We snappen dat je nog niet over alle kennis beschikt, dat ga je dan ook leren bij ons.

Op dit moment zijn we druk bezig met het uitrollen van een nieuwe online B2B strategie. Ook zijn we dit jaar gestart met een B2C-webwinkel en zullen er nog verschillende volgen. Dit betekent dat we ons nog midden in het creatieve proces bevinden en geen dag hetzelfde is. Als onderdeel van ons team wordt je dan ook aangemoedigd om met nieuwe ideeën en initiatieven te komen en deze direct in de praktijk te brengen. Je werkzaamheden beperken zich dus niet tot de functieomschrijving.

Wat leer je tijdens je stage 
Werkgevers zijn vaak meer geïnteresseerd in je werkervaring dan in goede cijfers. Het onderscheidt jou van anderen met een bachelordiploma die deze ervaring niet hebben. Binnen deze stage maak je kennis met de volgende facetten van online marketing:

  • Social media marketing,
  • Inbound marketing,
  • Conversie optimalisatie,
  • Search engine advertising
  • Search engine optimization
  • Emailmarketing
  • Crossmedia marketing
  • Marketingpsychologie

Ondanks je nu misschien nog weinig kennis hebt van online marketing. Zal je na je stageperiode over voldoende beschikken om op managementniveau advies uit te kunnen brengen. Ook ontvang je van ons na het voltooien van je stageperiode een getuigenschrift.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit 
Je stapt uit de bus en binnen 100 meter sta je bij ons op de parkeerplaats. Je groet de mannen van logistiek die buiten staan, loopt langs het koffiezetapparaat en neemt direct een cappuccino voor jezelf mee. Eenmaal aangekomen op je (unieke) werkplek zie je dat er een vraag is gesteld op Facebook. Je zet de vraag door naar de afdeling aftersales en checkt even snel je e-mail. Na het beantwoorden van je e-mails heb je een vergadering in onze vergaderzaal met onze productmanagers en de afdeling communicatie.

Na de middagpauze leg je de laatste hand aan de wekelijkse nieuwsbrief die er dezelfde dag nog uit moet. Je merkt dat je een foto tekort komt en besluit deze zelf maar even te maken in onze 360 fotostudio of op locatie. Je komt terug op je werkplek, plugt de camera in je computer en bewerkt de foto in Photoshop. Als de nieuwsbrief klaar is stuur je deze naar de afdeling communicatie en sales. Zijn er nog bijzonderheden? Nee? Oké, dan verstuur ik hem.

Het is inmiddels vier uit en dat betekent; een cup-a-soup! Je loopt naar onze kantine en op dat moment belt één van onze vertegenwoordigers die net bij een dealer vandaan komt. 'Zou je eens willen kijken naar de contactpagina van de website? Ik hoor van een van onze dealers dat het contactformulier op de website niet meer werkt?'. Je loopt met je vers gezette cup-a-soup in je hand naar je computer en ziet dat de button van het contactformulier is weggevallen. Je belt onze it-partij en zorgt dat de fout direct verholpen wordt. Je zet nog een social media post online, werkt aan je stageverslag en kijkt op de klok . Oh, is het alweer tijd om naar huis te gaan? Je zegt iedereen gedag, stapt op de bus en bent binnen 15 minuten op centraal station Utrecht.

Wat bieden we jou  

  • Mogelijkheid tot het doen van onderzoek en het schrijven van je scriptie
  • Genoeg tijd om aan je stageverslagen te werken 
  • Een uitdagende en afwisselende stage 
  • Een enthousiast, professioneel en gedreven team van collega’s 
  • Een dynamisch bedrijf waar zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, teamwork en een goede sfeer belangrijke uitgangspunten zijn
  • Een prima stagevergoeding spreekt voor zich (€300,- pm)
  • Een unieke werkplek
  • Een getuigenschrift na het voltooien van je stage
  • Heel veel kennis


Vereisten

Wat vragen we van jou
  • HBO richting marketing/communicatie/media 
  • Affiniteit van online marketing is een pré
  • Kennis van Analytics, Adwords, emailmarketing en Photoshop is een pré
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Communicatief sterk en werkt graag in teamverband
  • Enthousiast, gedreven, leergierig, oog voor detail, zelfstandig 
  • Je bent iemand die meerdere balletjes in de lucht kunt houden
  • Je bent woonachtig in Utrecht of omgeving 
  • 6 maanden, 24-40 uur beschikbaar

Interesse?

Solliciteer bij voorkeur via dit platform, via Stagemotor.nl. Op deze manier hebben wij direct inzicht in jouw (up-to-date) profiel en zullen wij z.s.m. contact met je opnemen!




Stagegegevens

Minimaal opleidingsniveau: HBO
Studierichting(en): Communicatie | Reclame | Personeel en Organisatie
Stageperiode: 4 maanden
Startdatum: In overleg
Rijbewijs noodzakelijk: Nee
Solliciteer direct »

Bedrijfsprofiel

Gimeg Nederland B.V.is een gespecialiseerde groothandel in kampeer, caravanaccessoires en sfeerverwarmingsproducten.?Vanuit een modern eigen magazijn in De Meern (Utrecht), worden dagelijks toonaangevende retailorganisaties en vakhandelaren in de gehele Benelux beleverd. Gimeg levert o.a. eigen concepten onder de volgende merknamen: Gimeg, Travellife, Westfield, Mestic, Cosi, Livin’ flame. Waarvan enkele merken vanaf 2018 rechtstreeks aan de eindgebruiker geleverd gaan worden.

Bedrijfsnaam: Gimeg Nederland B.V.


Bedrijfsnaam:

Gimeg Nederland B.V.


Op zoek naar een stagiair?

Plaats vrijblijvend uw vacature »


Dagelijks vergelijkbare vacatures in je mailbox ontvangen?


E-mail:
Voor welke plaats wil je vacatures ontvangen?
Wat voor soort vacatures zoek je?

Voer je e-mailadres in om door te gaan met solliciteren:

E-mail:
Doorgaan met solliciteren »

Wanneer je doorgaat met solliciteren ga je akkoord met de algemene
voorwaarden
van Stagemotor en stem je in met ons privacybeleid.