1.096 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau.



Stage International Editor & Community Manager (English) in Amsterdam

17 mei 2018
Geplaatst:
Solliciteer direct »

Stagegegevens

Locatie(s): Amsterdam
Soort werk: Communicatie / Marketing / Reclame / PR
Branche: Communicatie | PR | Voorlichting
Type stage:
Meeloopstage
Onderzoekstage
Traineeship
Stagevergoeding: 350
Land: Nederland

Omschrijving stage

As Editor and Community Manager you are responsible for the growth and content of the EcommerceWiki.

Your daily tasks include the following:

  • Continuously improve the usability of the EcommerceWiki.
  • Recruit experts in order to add relevant content to the community.
  • Maintain the Events and Reports sections of the website.
  • Write our newsletter (±36.000)
  • Writing and posting English articles
  • Check and edit articles written by other authors
  • Maintain the social media of the Wiki (15.000 followers)*

Vereisten

General requirements:

  • You can speak and write English fluently (Dutch not required).
  • You like to take the initiative.
  • You like to shop online and are interested in Ecommerce.
  • HBO/Bachelor Student having affinity with content management systems.

Interesse?

Solliciteer bij voorkeur via dit platform, via Stagemotor.nl. Op deze manier hebben wij direct inzicht in jouw (up-to-date) profiel en zullen wij z.s.m. contact met je opnemen!




Stagegegevens

Minimaal opleidingsniveau: HBO
Studierichting(en): Bedrijfskunde | Algemene Economie | Management | Marketing
Communicatie | Reclame | Personeel en Organisatie
Stageperiode: In overleg
Startdatum: As soon as possible
Rijbewijs noodzakelijk: Nee
Solliciteer direct »

Bedrijfsprofiel

De Foundation is ge?nitieerd door respectievelijk de Europese en Nederlandse Ecommerce-associaties. De stichting heeft als doel de internationale digitale handel te stimuleren. Achterliggende gedachte is dat als landen handel drijven, de kans op conflicten kleiner wordt. De Foundation probeert haar doelstelling te bereiken door het doen van praktisch onderzoek op het gebied van Ecommerce. We werken hiervoor nauw samen met 34 Ecommerce-associaties wereldwijd en bieden hierbij onder andere de volgende producten aan: De National Reports: Per jaar geeft de Foundation circa 14 rapporten uit over de staat van Ecommerce in meer dan 40 landen. De rapporten zijn vorig jaar maar liefst 44.000 keer gedownload. De Wiki: Dit online platform dient het handboek op het gebied van Ecommerce te worden. Samen met 60+ curatoren werken we aan hoofdstukken op het gebied van online marketing, supply chain management en customer service. De Benchmark: Een online benchmark-tool voor Ecommercemanagers. Maatwerkonderzoek: In opdracht voert de stichting objectief en praktisch onderzoek uit voor Ecommerce Europe, branche- en non-profitinstellingen en commerci?le organisaties. Alle diensten van de Foundation worden aangeboden in het Engels. De organisatie is klein maar ambitieus en is gevestigd in Amsterdam.

The Organization

The Ecommerce Foundation has been initiated by Ecommerce Europe and Thuiswinkel.org (respectively the European and Dutch Ecommerce Associations). The Foundation has as goal to stimulate global digital trade. The underlying thought is that as countries trade more, the less chance there is for conflicts.

We realize our goal by facilitating the exchange of knowledge and by doing practical research in the area of ecommerce. To do this, we work closely together with more than 35 Ecommerce Associations worldwide.

We offer amongst others the following services:

  • The National Ecommerce Reports: Each year the Foundation publishes approximately 14 reports on Ecommerce in more than 40 countries. The reports were downloaded more than 44,000 times last year. The reports help companies to expand their ecommerce activities across the border.
  • The EcommerceWiki: This wiki serves as handbook for everything Ecommerce. Along with 60+ curators we work on chapters in the field of online marketing, supply chain and customer service to help both SME's as well as experts become better in ecommerce
  • The Ecommerce Benchmark: The Benchmark allows retailers to compare their own performance with those of others in an anonomous and free way.
  • Custom research: At the request of commercial as well as non-profit organizations we do practical research to help companies improve their ecommerce activities.

All services of the Ecommerce Foundation are offered in English. The organization is small but ambitious: 5 employees and 3 to 4 interns. We are based in downtown Amsterdam and very well connected by public transportation (train, bus, metro). We cooperate closely with the University of Applied Sciences of Amsterdam.

Bedrijfsnaam: Ecommerce Foundation


Bedrijfsnaam:

Ecommerce Foundation


Op zoek naar een stagiair?

Plaats vrijblijvend uw vacature »


Dagelijks vergelijkbare vacatures in je mailbox ontvangen?


E-mail:
Voor welke plaats wil je vacatures ontvangen?
Wat voor soort vacatures zoek je?

Voer je e-mailadres in om door te gaan met solliciteren:

E-mail:
Doorgaan met solliciteren »

Wanneer je doorgaat met solliciteren ga je akkoord met de algemene
voorwaarden
van Stagemotor en stem je in met ons privacybeleid.