1.087 stages en afstudeeropdrachten op MBO, HBO en WO niveau.



Stagiair(e) online marketing en website performance in Amsterdam

14 augustus 2018
Geplaatst:
Solliciteer direct »

Stagegegevens

Locatie(s): Amsterdam
Soort werk: Communicatie / Marketing / Reclame / PR
Branche: Communicatie | PR | Voorlichting
Type stage:
Meeloopstage
Afstudeerstage
Stagevergoeding: 200
Land: Nederland

Omschrijving stage

Een nieuw digitaal landschap

Het bedrijf gaat zijn corporate website de komende twee jaar grondig vernieuwen. De gebruiker komt centraler te staan, het wordt duidelijker waar het bedrijf voor staat en wat het te bieden heeft. De website wordt onderdeel van de gehele klantervaring. Als lid van het webteam ga je bijdragen aan dit uitdagende traject. Samen met de projectleider, hoofdredacteur, designer, developers, content manager en andere redacteuren gaan we samen het nieuwe digitale landschap van Eye vormgeven.

Heb je affiniteit met film én social media en liggen jouw ambities op het gebied van online communicatie en marketing? Dan is dit bedrijf op zoek naar jou.

Stage

Als stagiair online marketing en website performance help je het webteam bij het opzetten en monitoren van SEA- en SMA-campagnes. Je helpt het webteam met het in kaart brengen van de customer journey, geeft tips voor verbeteringen op de nieuwe website en stelt samen met de projectleider en stakeholders de KPI’s vast. Ook zorg je ervoor dat resultaten van campagnes en bezoekersgedrag goed worden gemonitord en op een heldere manier worden gerapporteerd.

We bieden je een veelzijdige stage. Je denk mee en voert uit, werkt zelfstandig en in een team, werkt aan tijdelijke campagnes en bent deel van het ontwikkelproces van onze nieuwe website, van ideeën bedenken, afstemmen met stakeholders tot het inrichten van onze online marketing. En dat op een van de mooiste locaties van Amsterdam samen met een team van creatieven.

Werkzaamheden

  • Ondersteuning van het webteam bij de vernieuwing, met o.a. SEO- onderzoek, definiëren van KPI’s;
  • Inrichting van de monitoring en rapportages van de verschillende digitale kanalen;
  • Opzetten en begeleiden van online marketingcampagnes (SEA, SMA, Mailing)
  • Meewerken aan en meedenken over online contentcreatie;
  • Bijhouden van planningsdocumenten en verwerken van data en resultaten.

Wij bieden

De stage start in september 2018 en beslaat 6 maanden. Het gaat om 28,8 uur per week, verdeeld over 4 dagen. De stagevergoeding bedraagt €200,- bruto per maand, inclusief reiskosten.

Overige informatie:

De standplaats is: Amsterdam.

Het bedrijf streeft in haar personeelsbestand naar een afspiegeling van de Nederlandse  samenleving en nodigt kandidaten met een niet-Nederlandse culturele achtergrond van harte uit te reageren


Vereisten

  • Studerend, HBO/WO werk- en denkniveau (bijvoorbeeld Media-, Communicatie- of Informatiestudies/wetenschap, CMV, Journalistiek, Marketing), bij voorkeur derde- of vierdejaars;
  • Je hebt basiservaring met SEO, SEA en SMA;
  • Je kan bepalen wat en hoe gebruik van een website te monitoren is met bijvoorbeeld tools zoals Google Tag-manager, Google Analytics, Hotjar;
  • Op basis van KPI’s kun je een overzichtelijk online dashboard inrichten;
  • Enthousiast, initiatiefrijk, creatief, proactief;
  • Ervaring met Photoshop, InDesign en/of MailChimp is een pré.

Interesse?

Solliciteer bij voorkeur via dit platform, via Stagemotor.nl. Op deze manier hebben wij direct inzicht in jouw (up-to-date) profiel en zullen wij z.s.m. contact met je opnemen!




Stagegegevens

Minimaal opleidingsniveau: HBO
Studierichting(en): Bedrijfskunde | Algemene Economie | Management | Marketing
Communicatie | Reclame | Personeel en Organisatie
Onderwijs | Taal | Cultuur | Kunst
Stageperiode: 5 maanden
Startdatum: Vanaf september
Rijbewijs noodzakelijk: Nee
Solliciteer direct »

Bedrijfsprofiel

Het nationale huis van de cinema, het enige museum voor de film en de kunst van het bewegend beeld in Nederland. Het functioneert als schatbewaarder en gids voor iedereen die anders naar film wil leren kijken, zowel vanuit het verleden als het heden. Vanuit steeds veranderend perspectief belicht het museum de film als kunst, amusement en deel van de digitale beeldcultuur, met aandacht voor maatschappelijke vraagstukken en ontwikkelingen buiten de mainstream. Sinds 2012 is het bedrijf gevestigd in een iconisch gebouw aan de IJ-oever in Amsterdam-Noord. Het museum beschikt over vier filmzalen, een grote tentoonstellingsruimte, een Collectiecentrum met restauratieateliers en een bar-restaurant met uitzicht op het IJ.



Op zoek naar een stagiair?

Plaats vrijblijvend uw vacature »


Dagelijks vergelijkbare vacatures in je mailbox ontvangen?


E-mail:
Voor welke plaats wil je vacatures ontvangen?
Wat voor soort vacatures zoek je?

Voer je e-mailadres in om door te gaan met solliciteren:

E-mail:
Doorgaan met solliciteren »

Wanneer je doorgaat met solliciteren ga je akkoord met de algemene
voorwaarden
van Stagemotor en stem je in met ons privacybeleid.